20. července 2009

Povodně 2009

Publikovali Autoři

Od letošních povodní uplynulo už několik týdnů. Pojďme se k nim však vrátit a vrátit se ke škodám, které napáchaly.

24.6.2009 Bludovice

Prší a pořád prší. Do toho ještě blýskají blesky a duní hromy. Od přírody nemám rád bouřky a tak ležím v posteli a snažím se usnout. Ostatní členové rodiny sledují jak se zvedá voda. Najednou slyším, že voda je už u baráků u silnice. To musí být velká voda říkám si. Poslouchám jak mamka s někým telefonuje a oznamuje nám, že voda už jedny naše známé vytopila. Ti jsou asi 10 metrů od řeky a ještě přes silnici. Konečně se zvednu z postele a dívám se z balkonu. Vidím obrovský šedý pruh dole na cestě (zapomněl jsem se zmínit že bydlíme na vysokém kopci). To není dobré, to zní jako stoletá voda.


Necháváme odemčené dveře, pro případ, že by někdo potřeboval pomoc a jdeme spát. Ráno je po bouřce a já se chci podívat jak to vypadá pod kopcem. Obleču se a sejdu dolů. Tam mě čeká totální spoušť. Vyvrácené stromy vytrhané koleje a betonové panely a to nejsem zdaleka u konce. Běžel jsem zpátky pro foťák a šel jsem se projít po celých Bludovicích a vše zdokumentovat.


Všimněte si toho slisovaného autobusu.


Takhle to vypadalo u jednoho mostu.


Voda měla ohromnou sílu.



Všude samé bahno a nic jiného než bahno. Na cestách byly dokonce i ryby a raci. Lidé chodili a zoufale hledali svoje auta. Odpoledne jsme šli na pomoc postiženým. V domech to nebylo o nic lepší. Drtivá většina věcí byla na vyhození. A samozřejmě podlahy plné vody a bahna.

...

20.7.2009 Bludovice

Dnes už to díky pomocí hasičů a vojáků vypadá o mnoho lépe. Domy se pořád ještě vysušují a nyní se za peníze státu kupují nové věci. Ale pořád bude trvat několik měsíců, než se všechno dá do úplného pořádku. Už ale tudy nepojede vlak. Oprava kolejí by byla moc nákladná.

Dříve, když jsem se díval na televizi na záplavy, říkal jsem si, že se to nemůže u nás stát. Toho Červnového večera jsem ale svůj názor přehodnotil. I když jsme sami nebyli nijak postižení, pomáhali jsme a pomáháme lidem jak jen to jde. Proto si nemyslete, že přispíváte na povodně zbytečně. Po sbírkách dostala většina lidí cca 50 000 a k tomu potraviny a oblečení. Proto vězte, že jakkákoli pomoc je dobrá. A jestli si myslíte že se to u vás nemůže stát, tak myslíte špatně. Jednoho dne taky můžete potřebovat pomoc...

Max

0 komentářů:

Okomentovat